torsdag 27 november 2008

längesen......

jag var här. nu är det torsdag kväll kl är 20.16 . två hela dygn sen jag besökte min blogg...hmm....inte bra......haha.....jag har känt mig hängig och otroligt trött denna vecka. jag har en förkylning i kroppen och den är lite jobbig. nåväl jag har i alla fall jobbat som vanligt och försökt göra lite hemma men det har inte blivit så mycket nytta gjord. i går kväll var jag helt orkeslös ,frös och hade huvudvärk ,det blev en slöarkväll i sängen framför tvn ,för bonde säker fru kan jag bara inte missa.....haha....
idag har jag jobbat som vanligt ,stämplade ut och väntade på bussen ,men jag hade tur att roger kom ner på byn och jag kunde åka hem med honom. innan vi åkte hem gick vi in på elbutiken för jag ville köpa en ljusboll att hänga i fönstret. en röd hade jag velat ha ,men dem hade tagit slut. det fanns både svarta och vita. det blev en av varje färg....haha....dem är fina. vi åkte hem för att jag hade tänkt ,jo jag kan fortfarande tänka.....haha....få fram julsakerna i kväll men tiden springer i väg och hade annat att göra som tvätta ,plocka undan vika tvätt ,starta diskmaskinen och framför allt laga middag ,klockan var strax efter 18 då vi satt oss ner för att äta chili con carne och ris, en favorit maträtt i detta hus....haha...sen var det dax att sitta ner och hjälpa oscar med lite matteläxa.
under tiden var roger och anton ute bla för att hämta in julsakerna från sovstugan. dem är fortfarande ute på gården jag kan höra traktorn puttra.oscar har somnat för en stund sen ,han var nog trött för han la sig utan tjat .....skönt.
det har kommit en hel del snö i veckan ,nu har det börjat snöa igen efter en dags uppehåll och det gillar pojkarna ....haha....
jag har kollat kenot och i kväll gav det ingen större vinst....snyft endast 5 kr på jobbets keno......jag får försöka påminna dig att lämna in kenot imorgon L ....nu ska jag ta och bädda ner mig och slappa ,hoppas du hittar till min blogg snart igen L. hörs /ting

Inga kommentarer: