måndag 10 november 2008

kursdag

på jobbet......hua jobbigt att sitta i ett rum med 13 andra personer och kursledaren.....tur att det bara var för en dag. i går kväll hade vi strömavbrott från klockan 19.35 - 22.35 inte kul att sitta i mörkret och inget kunna göra. bingolotto var i full gång och det missade vi .
har precis kollat lotterna och ingen vinst var det , som vanligt .jag och roger åkte ner på byn till lillasyster för att jag skulle få låna duschen ,kunde ju inte tänka på att kanske va oduschad när jag skulle till jobbet idag. fy vad man är beroende av el ,kan inte ens gå på toa för ingen el inget vatten här hemma. överlycklig var jag i går kväll när elen kom tillbaka och jag kunde somna gott.
när jag så vaknade i morse klev jag upp för att göra mig klar för kursdagen och sen väckte jag de andra. anton fick ligga kvar i sängen eftersom han var förkyld och behövde en vilodag hemma i sängen. jag lämnade av oscar på fritte och begav mig till jobbet för att städa lite innan kursen som började kl 09.00. kl 14.10 var kursen slut och med stor lättnad lämnade vi rummet och kunde åka hem.
jag tog bussen som gick kl15.15 ,skönt att komma hem tidigare en dag i alla fall.
väl hemma hade jag diverse sysslor att göra som bl a starta tvättmaskinen plocka undan och laga mat ,idag kokade jag risgrynsgröt , gott att äta i bland.
helt knäckt var jag efter dagen och jag la mig för att vila och somnade en halvtimme och vaknade precis då kenodragningen börjat. idag vann vi 5 kr på vårt keno L ,jobbets keno gav ingen vinst......
nu är klockan 19.53 och jag känner mig fortfarande trött men har ändå lyckats städa undan eftermiddagen och tagit reda på tvätten. oscar spelar dator och de andra är ute och mekar i garaget och fixar till antons traktor , lugnt och behagligt är det här inne. snart är det dax för lilleman att krypa ner i sängen men först ska han ta sina mediciner ,äta och göra sig i ordning för sängen. själv kommer jag att ta en dusch och krypa ner i sängen på nått tag , för jag vill va utvilad i morgonbitti när väckarn ringer.
hoppas du haft en lugn och skön kväll hemma i tv soffan L. vi syns i morgon /ting

1 kommentar:

Anonym sa...

hej ting vad ska vi investera i för våran kenovinst ha ha jag slöar också känner mej lite hängig hoppas man är piggare i morrn hör av mej här sen ikväll nu är kl 20 00