måndag 3 november 2008

en måndag i november


klockan är nu 21.14 och jag har suttit vid datorn en stund för att uträtta lite ärrenden. innan jag lämnar datorn för i kväll ska jag blogga lite. oj oj så trött jag var när jag blev väckt av alarmet på telefon i morse , jag hade gärna legat kvar ....haha...men jag kravlade mig ur sängen och gjorde mig i ordning innan jag väckte de andra. medan dem gjorde sig klar så hann jag dricka en snabb mugg kaffe. sen var det dax att fara. jag lämnade av oscar på fritte ,nu är skollovet slut och allvaret börjar igen.det var ganska varmt ute(+ 1) på morgon, men halkigt. har haft ganska mycket jobb före lunch sen blev det en lugnare eftermiddag , skönt. när jag stämplade ute för dagen så väntade jag på bussen som skulle gå 16.40 men den var lite sen idag. roger åkte direkt hem till pojkarna som hade åkt hem med skolbussen som gick 15.20. när jag kom hem så hade roger potatismos och fiskpinnar ,jag blev glatt överraskad inte alla dar jag får sätta mig och äta utan att ha lagat maten först.....haha...det blev dagens middag och sen hade vi matrester från i går som anton åt upp.....jag slöade en stund medan jag hjälpte oscar med läxa innan jag fick med mig roger ut på en ganska lång promenad i kolsvartmörkret ...haha....inte illa . det är lite kusligt att gå i mörkret men ficklampan tog vi med. det blev en halvtimmes promenad .......och drygt 1900 steg gick jag.....haha...

jag har duschat och ska snart krypa ner i sängen känner mig ganska trött. oscar la sig strax efter 20 och han sover gott. anton och roger är ute och hjälps åt med att klyva ved och bära in. jag har det lugnt och skönt en stund ,då passar jag på att sitta vid datorn en stund.

kenot gick inte bra ikväll men kanske i morgon.....

hoppas du haft en bra kväll med lite vila och lite motion L.

ska bara kolla tradera och sen stänga av datorn .sov gott ,så hörs vi /ting

Inga kommentarer: