fredag 14 november 2008

fredag







klockan är 18.38 och jag har precis startat datorn trots att jag varit ledig och hemma hela dagen så har inte datorn varit i gång ,den har fått vila ....haha....precis som jag.....



på morgon klev jag upp 06.20 för att se till att pojkarna gjorde sig klar för skolan och under tiden städade jag undan ,startade tvättmaskinen ,eldade i pannan.



vid 07.30 åkte pojkarna med bussen och det blev tyst i huset och jag bestämde mig för att slöa lite när jag ändå var ledig. jag la mig en stund men kunde inte somna så jag slog i gång en av de nya filmer jag hade liggandes. jag såg först en film (p.s i love you) ,sen hängde jag tvätt innan jag såg film nummer 2 (brudens bästa man)....och efter jag sett filmerna så var det dax att göra lite mer nytta här hemma så jag tog plats vid spisen för att laga mat (spaghetti och köttfärssås) ,så när pojkarna kom innaför dörren efter skolan så var det bara att slå sig ner vid köksbordet för att käka.



roger kom ett tag senare ,han slutar kl 14 fredagar och han kunde sätta sig vid köksbordet och käka då han klev innanför dörren . efter maten startade jag film nummer 3(what happens in vegas) .....haha.....ja idag har jag haft filmtajm. sen diskade jag och plockade undan medan pojkarna var ute. jag hade en film till att se alltså såg jag film nummer 4 (the bucket list) ,nu har jag verkligen sett film så jag är less....haha....



idag har det snöat och på morgon var det -6 grader ,under dagen blev det dock varmare ute .pojkarna är glada över snön som kommit och nu hoppas dem att den ligger kvar och jag tror den gör det om det får vara minusgrader.



i kväll blir det bara att vara hemma och inte göra så mycket. anton sitter vid sin dator roger och oscar ser på varsin tv. och då jag varit här kanske jag tar en promenad om jag orkar....haha....



jobbets keno gav 20 kr medan vårt gav 5 kr L.....kanske blir vinsten högre i morgon ............



ha en bra kväll /ting

Inga kommentarer: