onsdag 5 november 2008

onsdag och bonde söker fru på tv

nu är klockan 21.10 jag har precis kollat på bonde.....alltid kul att se. dagen har känts tung ,har varit mycket trött ,kanske sovit för mycket gick och la mig strax före 22 i går och somnade nästan direkt jag bäddat ner mig. kvällspromenaderna gör en nog extra trött...jag stämplade ut i vanlig tid och passade på att handla innan roger hämtade mig på byn. väl hemma ställde jag mig vid spisen och dagens middag: chili con carne och ris ,gott var det. en av oscars favoritmaträtt. dem åt rejält mycket pojkarna jag var oxå hungrig eftersom jag inte hade ätit nån riktig lunch....min lunch var en banan.....proppade i mig en bulle till eftermiddags kaffet då blev jag mätt så att jag klarade mig till jag kom hem....haha....efter middagen så drack jag kaffe och vilade medan jag rättade kenot ,som idag gav nån krona i vinst....vi fick in kungen......
en kvällspromenad har vi gått ikäll och pojkarna var hemma på gården och pysslade. när jag kom in så var det dax att städa undan ,hänga tvätt och vika tvätt ,plocka i och ur diskmaskinen och andra sysslor.jag hann dock ta mig en dusch innan jag la mig famför tvn klockan 20. jag är fortfarande trött och ska snart lägga mig och läsa min bok tills jag inte orkar hålla ögonen öppna...
hoppas du haft en bra kväll med lite lugn och ro L ,vi kanske vinner en större summa i morgon kväll på kenot....haha....sov så gott ,så hörs vi i morgon /ting

Inga kommentarer: