måndag 26 september 2011

gomorron måndag

ny vecka ,ny dag i september månad. dimmigt o grått väder nära på minusgrader ,bara +1.3 grader ute....nu börjar det bli kallare morgnar ....brr....
jag klev upp vid 06.00 för att väcka anton ,gick o la mig ett par minuter o klev upp 06.10 för att väcka han igen. ingen ide att lägga sig nå mer. gjorde macka o ställde fram ett mjölkglas till anton o ställde mig vid diskbänken för att diska undan.
när jag gjort det så letade jag fram kläder ,klädde på mig o kokade en kopp kaffe.
har nu satt  mig ner i soffan druckit kaffet o ätit en limpskiva o till efterrätt en snus under läppen. =)
anton klev upp o har gått i väg till bussen ,han var relativt pigg om än trött i dag men han orkar definitivt fara på skolan ansåg jag .
oscar har kommit ner på byn vid 06.00 då bäddade han ner sig o somnade om o snart är det även dax för honom att kliva upp o fara på skolan.
kvar hemma blir jag o jag vet inte riktigt vad jag ska göra mer än vila min värkande kropp. värken är värst i nacke o armar idag än så länge.......ha en fin morgon /tingeling

Inga kommentarer: