tisdag 27 september 2011

cykeltur

...i regnet har det blivit för mig denna dag.....kall o dyngsur kom jag till jobbet strax före 09.00 i morse för att ha ett möte med flera personer involverade. på mötet sas det att samhall har inga arbetsuppgifter som jag kan utföra (vilket jag kände på mig) . får nu möjligheten att arbetsträna utanför samhall o det känns bra om jag nu bara kunde hitta ett ställe på byn o som helst kan leda till en anställning.
jag försöker ändå se det positivt ,ett steg närmare mitt mål ,vilket är att lämna samhall för tid o evighet.
ett tufft möte jag pratade o gjorde min röst hörd o lät dem inte "köra över " mig med sitt prat. nöjd över att jag ändå kan prata för mig cyklade jag så hem i regnet. regnet o blåsten hade avtagit en del ,men kan säga att det var skönt att komma hem o ta en dusch o byta kläder.
nu har jag druckit en kopp kaffe o ätit 4 skivor crisp'n wheat från wasa. gott. nu blir det VILA ....o fundera ut olika praktikplatser där jag kan tänka mig prova på.
ha en fin eftermiddag /tingeling

Inga kommentarer: