torsdag 24 mars 2011

blåsväder

en skön morgon inomhus. ute var det och är fortfarande blåsigt väder. jag tog iaf en promenad strax före 11 ,riktigt kallt ,blåsigt och hagel. det blev bara en kortare promenad gick in på kiosken för att hämta ut nya trisslotter som jag vann 50 kr på=). därefter gick jag hem för inte vill jag vara ute och frysa om rumpan.
hemma igen så bestämde jag mig för att baka och idag bakade jag en ananaspaj. klockan var runt 12.30 då fick jag främmande lillebror ,hans sambo o hennes tre barn hälsade på en stund och fikade. då dem åkte var det dax för en stunds vila. jag har tvättat kläder ,vikit tvätt och hängt tvätt ,dammsugat lite diskat o plockat. när klockan var strax efter 15 kom oscar hem med en kompis. middagen idag ; potatismos fiskpinnar o hollandiesås.
anton stannade i bergträsk när han kom från skolan och roger är nu uppe i garaget och oscar är hos en kompis , alltså jag är ensam hemma. har tagit en dusch och ska nu bara slappa för det behövs känner jag ,kroppen värker mycket .....
kvällens kenovinst : vi vann 5 kr och på mina egna fyra rader vann jag 20 kr =).....snart kanske ändå storvinsten kommer. ha en bra kväll

Inga kommentarer: