tisdag 22 mars 2011

oväntat...

tisdagmorgon startade 06.00 då jag klev upp för att väcka anton. jag drack mitt morgonkaffe innan jag fixade till mig, därefter väckte jag en trött oscar som gick till skolan med halsont (under dagen gick det om).själv har jag ganska ont i min hals denna dag ,men det har ingen så vitt jag vet dött av.
när roger o pojkarna farit var jag ensam hemma och jag har gjort diverse sysslor o mellan varven har jag vilat i vanlig ordning. jag låg i soffan o kollade tv när det ringde på dörren.....helt oväntat stod fru B utanför dörren när jag öppnade , trevligt besök av en granne från berget.=)...och vad ska man bjuda på när man får oväntat besök?.....jo gevalia så klart och jag tog en titt i frysen o kunde hitta en bullpåse. vi satt o surrade en lång stund och sen kom så hennes man för att hämta hon.
sen var jag åter ensam så jag tog en promenad i soliga vädret till kiosken för att lämna in keno o när jag likaså var där lämnade jag in morgondagens lotto. åter hemma la jag mig för att vila på soffan en stund.
när klockan var ungefär 15.30 kom anton hem ,från skolan o trafikskolan. oscar for till en kompis efter skolan och nu är han och kollar hockey på forum.
till middag gräddade jag en fläskpannkaka. nu i kväll har vi varit ut på byn för att handla och inte heller i kväll fick jag tag i några krukor ,jag får fara upp till b-träsk och se om jag kan fynda i nåt förråd. lite annat jox ska jag oxå kolla efter när jag likaså är där uppe. nu är det bara slappa i soffan och tro det eller ej men vi kollar hockey på tv4 sport luleå - skellefteå. hejja luleå....ställningen är nu 2-2.....hoppas det blir vinst för luleå......
vårt keno ikväll gav oss 20 kr ( 4 rätt på k8 och 4 rätt på k6)....det tar sig haha........
nu ska jag se lite hockey ....hej hej....

Inga kommentarer: