torsdag 3 mars 2011

svinajakten

...ett försök att få tillbaka skrivklådan är att skriva några rader och tacka för kommentaren jag fått. blåsigt väder ute fortfarande när jag gick ut ikväll så jag vände om ganska fort och gick hemåt för inte vill jag ju blåsa bort =).
telefonen min har gått varm i kväll =) ,kul att höra av vänner som man sällan pratar med.nu har jag satt mig ner framför datorn en liten stund. dricker loka och känner mig trött o slö. om jag bara kunde sova längre på morgnarna ....i morse vaknade jag 06.07 ,försökte somna om men förgäves. klev upp 07.00 ......
eftersom bokrean är i gång har jag beställt några nya böcker och jag hoppas dem kommer med posten i morgon.......=). håller på att läsa svina jakten skriven av anna bovaller. en kriminalroman (i vanliga fall läser jag inte såna) ,men blev överraskad över att jag tycker boken är ganska bra. handlingen : petra wester är advokat bor i stockholm med sin 16 åriga dotter ,har ett sommarhus på österlen dit far hon för att komma från stress o yrkesliv. hon blir kontaktad av en gammal bekant sten backman som har ärvt den pampiga österlenska gården Hamra efter hans avlidne far.
en plötslig jaktolycka på Hamras marker sätter i gång en polisutredning.petras efterforskningar på stens uppdrag blir allt farligare och hennes upptäckter gör att hon motvilligt dras in i polisutredningen.
kvällens keno gav några kronor i vinst.....att det ska va så svårt att vinna lite mer........c ya

Inga kommentarer: