tisdag 8 mars 2011

morgon/förmiddag

....har varit helt klart godkänd =). bakat en rulltårta för att göra bakelser till efterrätt i stället för semlor tänkte jag. vid 10.30 tiden la jag mig i soffan och somnade ....vaknade efter 12 och började röra på mig vid 12.30.....lite väl slö har jag varit onödigt sova så länge på dan.....jag har hängt tvätt /vikit tvätt och käkat lunch =) en äggmacka, kaffe kopp o en chokladboll.
vi har bestämt att jag ska möta upp anton när han kommer med bussen vid 14.30 för att göra några ärrenden ,kan behöva röra på min värkande kropp...=(.
tänker på keno varför går det så dåligt ?....nåja vi får hoppas på en vinst ikväll L. skulle behöva vinna en slant för det finns alltför mycket som kostar nu i vår.
i dag är det fettisdag och enligt tradition äter man bruna bönor ,korv o fläsk så det blir dagens middag ,men jag gör ytterligare en maträtt till pojkarna bandspaghetti o pastasås. däremot har jag inga semlor bakat.
kvällen får vi se hur den blir ,det är roger o anton som får avgöra vill dem skruva så blir det så annars kanske vi åker till lillebror o hans sambo o äter semlor.nu ska jag sluta surra, hörs sen ....

Inga kommentarer: