måndag 4 oktober 2010

mat o bak en stund

....lilleman ringde då han slutat skoldagen och var påväg hem....MAMMA....jag är hungrig ,gör nå mat....hmm.....lika bäst att börja med maten ,tur att jag tagit fram köttfärs från frysen tidigare.
köttfärssås o spaghetti ,det är en stor favorit hos pojkarna. medan jag lagade den maten så puttrade rabarber i en panna bredvid på spisen ,en kräm av rabarber o för att få fin färg o smak hällde jag i blandsaft hallon ,fort gjort att koka kräm. en av dagens efterrätter. =)
matrester från i går finns kvar ,så nog tror jag väl pojkarna ska bli mätt o belåtna.
päron hade jag några kvar så jag har gjort en smulpaj med päron.
nu är jag helt knäckt ,jag har varit alltför energisk. värken är hemsk nu och det finns inget annat att göra än vila resten av den här dagen.
men det är sååå kul att laga mat och baka ,nu ska jag läsa ....ha det gott

Inga kommentarer: