måndag 4 oktober 2010

en ny vecka

måndag startar med att klliva upp vid 07.00 med oscar ,han gör sig i ordning och cyklar i väg till skolan 07.25 (far i väf nog så tidigt ) men han tycker det är kul på skolan att träffa sina kompisar.
kvar hemma är jag. passar på att dricka mitt kaffe i lugn o ro och hör tv nyheterna på tv4. jag har startat tvättmaskinen (tänk att det kan bli så mycket tvätt ,varje dag)....hmm....lilla mor vill ha sällskap när hon åker buss in till stan för att shoppa och jag funderar på att följa med ,känns jobbigt ,men om man tänker efter kan lite omväxling va bra.....måste grubbla lite till innan jag bestämmer mig.....
om jag är hemma går det definitivt mindre pengar men jag behöver ju inte handla bara för att jag är i stan ,men ser jag nåt fint så vill jag ju handla annars är det olikt mig=).
nu ska jag läsa en stund o vila...ha en fin dag

Inga kommentarer: