onsdag 27 oktober 2010

kall morgon .regnig kväll

...ja så har denna dag börjat och slutar vädermässigt. -8.2 grader när jag klev upp ganska precis åtta i morse....efter telefonsamtal klädde jag på mig för att gå ner till läkarstation och sen ut på byn för att göra diverse ärrenden.
lite av en rantardag har det varit ,men jag har uträttat det som stod på min planering. trött och med värk kom jag hem och la mig för att vila innan jag tog itu med tvätten som skulle hängas och vikas.
middagen stod roger och oscar för idag ....blodpudding. det klarade dem galant =) och jag blev för en gångs skull bjuden på middag.
hela kvällen har jag bara varit inomhus och varit totalt megaslö.
kvällens tv program ; bonde söker fru på tv4 och berg flyttar in på samma kanal har jag precis sett medan jag druckit en kopp te. roger o pojkarna är i sovstugan ,tyst o tomt sitter jag här och lyssnar på......regnet som bara öser ner ,ihållande hela kvällen ,snacka halkigt det blir när det fryser på rena skridskobanan på vägarna.
onsdag och kvällens lottotvinst blev 24 kr. kenot gav ingen vinst i kväll heller....nu ska jag se lite tv ...hej så länge

Inga kommentarer: