söndag 3 oktober 2010

kreativ :ja iaf lite...

köttbullar
potatisgratäng

rester av silviakakan


rester av chokladprickig sockerkakan



denna helg har jag trots mycket värk unnat mig att göra sånt jag tycker är kul ; baka




i går var jag rastlös och ville ha nåt att göra så jag började baka. först blev det en smulpaj med päron sen en silviakaka (receptet finns på bloggfamiljen.se/matplatsen) till sist lyckades jag röra ihop en chokladprickig sockerkaka ,men sen fick jag ge mig då orkade inte min kropp nå mer,dax för vila.....jag som är van att gå på som en duracellkanin orkar inget nu ....snyft....




idag på förmiddagen har jag lagat mat. anton kom hem med 8 hg älgköttfärs i går och ville jag skulle göra nåt gott ....hmm...grubblade en stund sen bestämde jag mig för att rulla köttbullar och till det gjorde jag en potatisgratäng ,efter det var det inte lönt att fortsätta med nåt annat p g a värken , dax för vila. efter jag vilat en lång stund så kunde jag röra ihop en smulpaj med blåbär =),det är riktigt mumsigt med paj till efterrätt.




resten av kvällen blir det vila ,har varit o köpt en bingolott för om jag inte orkar göra annat så kan jag ju spela .....ha en fin eftermiddag o kväll /kram

Inga kommentarer: