onsdag 20 oktober 2010

en bak o vilodag

morgon började med att jag klev upp strax efter 07.00 drack kaffe oscar hoppade av bussen o kom hem för att hämta cykeln sen for han i väg till bibblan(skoldagen började där). jag hade en mysig morgon.
jag gjorde mig klar och tog en promenad ut på byn för att göra ett ärrende. sen åter hemma strax före 11.
ett tag senare började jag baka en cheesecake (hoppas jag lyckades ),den är fortfarande i frysen där den ska va flera timmar. lagomt till kvällen blir det att ta en smakbit. efter det la jag mig på soffan och somnade o sov riktigt gott.då jag vaknade bakade jag chokladmuffins.
vi for ut för att lämna in lottot o keno och fara in på elkedjan.
sen hem igen och då var det dax för att laga mat ,självklart var det jag som vanligt som stod vid spisen.
innan jag började med middagen så rörde jag i hop en citronkaka som gräddades medan jag lagade mat. (risgrynsgröt o äggmackor) ,det var gott o mättande. nu ska jag slöa framför tvn och jag tror jag kommer att mest hänga framför tvn denna kväll. det har regnat ,snöat o är kyligt ute ,skönt att va inne i värmen. ha det bra/ting

Inga kommentarer: