måndag 11 oktober 2010

kyligt ute ,en tv kväll hemma

..måndag vecka 41 startade 05.55 då jag vaknade ,trots att jag hade legat vaken med värk länge länge. nåja jag klev upp o kokade kaffe ingen ide' att försöka somna om. eftersom lilleman sov i sovstugan med de andra så var jag ensam ingen att skicka i väg till skolan. en lugn och skön morgon.
jag la mig för att vila efter ett par timmar och slumrade till. blev väckt av vaktmästarna som kom för att kolla elementen eftersom jag sagt till att jag tyckte det var så kallt i lägenheten. det var inget fel ,värmen sköts automatiskt ,jag får fortsätta ha en filt omkring mig när jag kurar i hop mig i soffan.
kura i hop mig i soffan kommer jag definitivt göra denna kväll för det är en hel del bra program som visas en måndagkväll =).
jag for i väg och skulle hämta oscar på skolan ,men han ville inte följa med hem ,han ville upp till sovstugan och trots mitt tjat så fick jag ge mig. han åkte med bussen upp. anton hoppade av bussen när han kom från skolan och roger har precis hämtat dem och nu öppnades dörren och tre hungriga farkoster stormar in här.
trots mycket värk har jag lagat en god middag: alternativ 1: fläskfilegryta o ris och alternativ 2: ost o skinkpaj
nu är dem verkligen pratglada så jag säger hej så länge.....

Inga kommentarer: