måndag 18 oktober 2010

måndag, en shopping eftermiddag

hade lungt på morgon roger o pojkarna sov i sovstugan och jag behövde inte kliva upp och hä i väg oscar på skolan ,låg o halvsov till klockan var 09.30 då telefonen ringde. klev upp och klädde på mig ,kändes som att jag sovit bort halva dagen....hmm.
jag slöade och tog det lugnt. pratade med lillebror ,dem skulle in till luleå. när jag lagt på telefon då började jag fundera ...kanske fråga om jag kan följa med? ..så jag gjorde och det gick bra ,vi åkte vid 13.30=) ,kul att göra nåt annorlunda och shoppa ,det var längesen. =)
vi var in på flera olika affärer ,suomi soffa , rusta jysk, on off ,kapp ahl ,lindex ,hm och avslutade med att handla käk på willys. kul jag hittade lite kläder ,hygienartiklar och mat...totala summan blev 2100 kr. =).
hemma igen var jag strax efter 19 ,nöjd med dagens inköp.
tyvärr är jag inte lika nöjd med min jobbiga värkande kropp. vila o bara slappa framför tvn resten av kvällen.
roger o pojkarna är i sovstugan så här är det lugnt o tyst ,även morgondagens morgon blir lugn o tyst. får vakna, kliva upp och dricka kaffe och filosofera...sov sött

Inga kommentarer: