söndag 26 maj 2013

jobb o sol

hela dagen har gått och nu är jag tillbaka här vid min dator. tvn surrar medan jag bloggar. hoppade upp på cykeln och for ut på byn föst köpte jag en ros sen gick jag på jobbet en stund före jag öppnade. soligt o fint väder ute men lite blåsigt. när klockan var 15 så stängde jag butiken gjorde i ordning och gick hem för dagen. hoppade upp på cykeln och for till kyrkogården med rosen till min mor. fina gravstenen var på plats så fin och fint blev det med den röda ros i kruka som jag ställde framför stenen.
när jag besökt graven cyklade jag hem ,ställde mig i duschen och sen ringde jag en kompis som satt ute i solen. jag hoppade upp på cykeln o for dit. åååhh så efterlängtad jag var, hennes barn kom springandes o kramade om mig .....det värmer verkligen. dem är härliga barnen.
ett par timmar senare så är jag här som sagt. resten av kvällen blir det nog bara att slappa o se tv.
ensamt men jag är ju van att vara ensam ,hoppas telefonen ringer så att jag får surra med bästa vännen min....=)...
hej så länge....

Inga kommentarer: