tisdag 17 juli 2012

tisdag o kväll

efter jobbet ca 16.15 gick jag hem ,soligt o varmt lite blåst men en behaglig sommardag. =)...vi är inte alls bortskämda med såna dagar.
som alltid är det behagligt att få ställa sig i duschen efter en dag på jobbet ,man blir liksom piggare o fräschare då =).....
därefter ställde jag mig vid diskbänken rörde ihop en pannkakssmet o ställde in ungsformen och under tiden så diskade jag undan. huvva så duktig jag kan vara ,trots att jag bara vill vara ute i solen såna här dagar. =)....nåja jag hann sitta ute på balkongen en liten stund iaf.......

hmm....var inte hungrig så det blev ingen direkt middag för min del endast en chokladbit o vatten , sen intog jag ryggläge i soffan o slumrade en stund......när roger kom hem vid kl 18 så käkade han o oscar. strax före kl 19 så for vi till ett par kompisar o där har vi varit hela kvällen druckit kaffe , fikat o surrat som alltid TREVLIGT o gott fika.sådär vid kl 22 var vi åter hemma och ingen oscar hemma.....hmm.....jag hade mina aningar var han kunde hålla till eftersom han pratat om det idag och mycket riktigt ,vi hittade  han uppe  på tennisplan o spelade tennis med en kompis. han lovade att komma hem på en stund och det gjorde han för efter några minuter var han hemma.
jag har avslutat kvällen med en kopp te o mackor och nu väntar sängen på mig ,jag är inte speciellt trött men lär ju bli det då jag läst min bok en stund. hoppas jag kan somna o sova bra i natt , det var alltför längesen jag fick sova en hel natt pga värk.......
har en god vän som har det tungt o tråkigt nu , hoppas du får sova bättre i natt du vet att jag tänker på dig......sov så gott o dröm söta drömmar


Inga kommentarer: