söndag 29 juli 2012

matlagning o pyssel

efter att ha varit riktigt slö hela morgon o förmiddagen ,så har jag nu gjort lite nytta. lämnade min bok för ett tag och ställde mig vid spisen i köket o rörde i hop en köttfärssmet o rullade biffar av ca 7 hg blandfärs. stekte dem i ugnen på 225 grader ca 30 minuter och under tiden skalade jag potatis sen  så har jag diskat o fixat. riktigt flitig har jag ju varit =)
nu har jag dagens middag klar och ingen har ännu kommit hem ,undrar när dem kommer ,jaja.....dem kommer nog hem då hungern slår till. jag njuter av tystnaden här hemma.
tror jag läser min bok en stund för ut o promenera kändes inte så lockande det är grått o trist ute. JAG VILL HA SOL. åkäj....det är mycket mer än sol jag vill ha det kan jag erkänna....=).....
dagens middag: köttfärsbiffar ,sås o kokt potatis


lämna kommentarer ....=)...hej så länge

Inga kommentarer: