onsdag 18 juli 2012

jobb ,avkoppling o fikafrämmande

 knatade jag i väg på jobbet och  öppnade butiken kl 12. full fart ,KUL. strax efter kl 16 kunde jag så stänga butiken och gå inte direkt hem förbi en sväng på affären för att handla hem lite fika för roger fyller år idag. när jag kom hem så hjälptes jag o oscar åt att laga mat  pasta carbonara fick det bli (oscars önskemål). medan pastan kokade så diskade jag undan disken som stod oren på bänken.
när maten var klar satte sig oscar och åt och jag tog en dusch.
roger kom hem o nästan direkt åkte dem i väg upp till hans föräldrar kvar hemma var jag o diskade undan igen. anton o hanna kom förbi en sväng. därefter fick jag en skön avkopplande stund innan roger o oscar var hemma igen.
fick TREVLIGT främmande och jag bjöd på kaffe o fika. när främmandet åkt så åkte roger ooscar upp till garaget o kvar hemma är jag ,lugnt o skönt gjort diverse sysslor och nu sitter jag här. ikväll alldeles strax bäddar jag ner mig o läser en stund ,är så trött så varför tvinga sig själv att sitta uppe och "uggla" framför tvn när jag har en hyffsat bra bok som väntar på mig?.....säger sov gott ,dröm sött.....

Inga kommentarer: