söndag 15 juli 2012

söndagkväll , regn o fiske

vi drog i väg och fiskade strax vid 18 då hade vi varit o plockat mask ,inte jag för jag tittade bara medan de andra plockade. efter maskplockningen åkte vi upp till tjärn ,det var en ordentlig regnskur och åskmuller men när vi väl var framme vid tjärn så var det fint och varmt ,åskan mullrade lite på håll.
nåväl det blev en fiskekväll ,skönt o avkopplande att få vara ute o fiska. jag fiskade inte överdrivet mycket ,fick en liten aborrstackare som fick simma tillbaka. två av de andra fick en öring var nån fick en harr och nån tappade en öring. tidigt var vi hemma runt 21.30.
nu är jag nyduschad och resten av kvällen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på ,är lite för rastlös skulle vilja göra nåt.....
i morgon börjar jag jobba kl 12 ,men har ändå tänkt kliva upp tidigt  (ca 07.00)som jag brukar för då kanske jag har mindre värk under morgondagen när jag ska i väg o jobba mina timmar i butiken.
tror jag tar mitt nya jag o slappar en stund ....
den som inget gör ,är den ende som kan vara säker på att inte begå fel och bli utsatt för skvaller eller löje.....

Inga kommentarer: