tisdag 3 juli 2012

kalas o fiske

jag jobbade sen gick jag hem för att baka tårta. sen en snabb dusch innan vi for ut för att käka med oscar på hans födelsedag. efter vi käkat en kebabtallrik for vi på marknaden för att se o vi hittade fiskegrejor som vi handlade. jag fick mig en ny rulle o spö ,roger likaså o några flöten. oscar fick sig några godisremmar.
när vi kom hem på eftermiddagen så fick oscar främmande av nå kompisar.
bjöd på tårta o fika. sen for vi iväg en sväng upp till garaget o sen provkastade roger med sitt nya spö. därefter åkte vi ner på byn igen o in på affären för att handla några saker.
trött o med mycket värk la jag mig för att slappna av o vila och när klockan var närmare 18.30 så for vi i väg och fiskade ,oscar följde med.
det har blåst en hel del i kväll ,men trots det så fick de andra fisk ,visserligen fick jag oxå det men det var bara två stackars aborrar.
vi gjorde upp eld o de andra grillade hamburgare o käkade. sen upptog vi fisket ett tag till. när klockan var närmare 23 så for vi hem. jag har tagit en varm dusch o har käkat nån hårdmacka ,nu har jag slagit ner rumpan i soffan framför datorn för att skriva ner några rader innan jag bäddar ner mig för att orka upp o jobba i morgon.....det blir en fullspäckad dag o jag vill vara så pigg som möjligt för att orka.
nu säger jag sov gott dröm sött /tingeling

Inga kommentarer: