tisdag 7 december 2010

tisdag eftermiddag o kväll


tisdagen övergår snart till onsdag klockan är snart midnatt.

äntligen sitter jag ner en stund innan det är läggdax.

i eftermiddag närmare bestämt kl 14.40 var jag hos sjukgymnasten och när jag gick därifrån gick jag hem och tro det el ej men så fort jag kom in genom dörren fick jag en välkänd fråga......vad ska vi äta idag?.....sen drog anton o roger. kvar hemma var jag och det var inte mycket annat att göra än ställa sig o laga mat.......kokt mandel potatis korv i grädd/mjölk sås. gott och när dem senare kom hem så kunde dem äta och jag slapp höra tjat om mat.

en stunds vila och nån kopp kaffe fick jag mig innan det var dax att gå på en make up visning ,mary kay produkter ,fina o bra produkter men ack så dyra...

handlade iaf lite eftersom man fick rabatt om man handlade. 104 kr handlade jag för , inte alltför mycket ändå=).

när jag kom hem vid 19.30 så hamnade jag framför tvn och en halvtimme senare började i form med anna anka på tv3 och det brukar jag se.=)

när klockan var 21 och roger skulle hämta anton hos kompis upptäckte han att anton hade bilnyckeln....hmm....

nåja jag föreslog att vi skulle ta en promenad och hämta nyckeln och så vi gjorde.

det blev en lång promenad ,kändes kyligt och jag frös. på hemvägen ringde telefon och vi fick skjuts sista biten hem av en god vän. tack för skjutsen L.=)

skönt att komma sig in i värmen hemma kröp jag ihop med en filt runt mig i soffan för att återfå värmen. roger var tvungen köra o hämta anton eftersom han vägrade gå hem med oss.

jag har lämnat in lotto för i morgon och även keno för i kväll och kenot gav ju ingen vinst ikväll igen....hmm....nu är det dax att jag lägger mig eftersom jag kliver upp tidigt med pojakrna i morgon. sov så gott....


Inga kommentarer: