tisdag 21 december 2010

en dag som blev oväntad fullspäckad

kl 09.20 massage ,jag tog en promenad dit och när jag var klar där och gick därifrån blev jag uppraggad av en så snäll vän som skjutsade hem mig o jag slapp frysa. väl hemma låg oscar fortfarande o sov o klockan var 10 så jag väckte han ,nån måtta får det ju ändå va inte osva hela dan. han klev upp gjorde sig klar o gick till en kompis.
kvar hemma blev jag och jag njöt av egen tiden jag fick.=)
tvåtiden kom han hem och en stund senare kom anton o hans kompisar och det var genast liv o rörelse här och allra sist kom roger hem som hade slutat två timmar tidigare.
oscar fick följa med anton o hans kompisar upp till garaget o skruva för jag o roger skulle till piteå för han skulle magnetröntga ländryggen.
huvva vilket hemskt väder denna dag snöigt o ganska kyligt. turligt nog var det hyffsat bra före när vi åkte iväg o vill lova att vi var i god tid (45 min före utsatt tid),men han slapp en långväntan o blev klar på 10 minuter ,skönt att komma sig hem.
när vi kom på byn närmare 19.30 for vi in på affären för att handla lite inför julen. och jag vet att jag inte kommit i håg allt jag skulle köpa ,men det är ju nån dag kvar och dem har öppet två dagar till.
anton o oscar var hemma när vi kom hem och anton ville ha skjuts till en kompis. roger o anton for i väg och jag o oscar var hemma. jag tänkte få vila o slappa resten av kvällen men tji fick jag inte ville oscar det. han tjatade o åter tjatade på att vi skulle göra nå ,han ville bla baka ....efter vi sett i form med anna anka så började vi baka han bakade chokladbollar medna jag bakade drömmar.
efter en dusch får jag äntligen slappna av och bara sitta ner i soffan ,varva ner lite innan jag bäddar ner mig. är trött hoppas jag kan somna o sova i natt ,det är längesen jag sov en hel natt. .....eländiga hemska värk.......
ikväll blev det heller ingen kenovinst......nu ska jag kolla lite tv ha det bäst o sov gott

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha en God Jul!