söndag 19 december 2010

en hel del

....nytta har jag uträttat denna kyliga söndag.
roger o anton for till luleå medan jag o oscar stannade hemma. han ville gå ut på byn en stund för att visa vad han önskar sig i julklapp trots kylan gick jag ut en andra promenad för denna dag. första promenaden tog jag o roger jag var in på konsum för att handla lite medan han gick i väg på ok.
nåväl när jag o oscar kom hem igen var jag ganska frusen men som alltid tycker jag om röra på mig.
oscar hade blivit hungrig av promenaden och jag ställde mig då vid spisen för att laga mat. idag blev det stuvade makaroner o stekt korv. medan jag lagade mat så rörde jag ihop en silviakaka och gjorde en kakdeg. resultatet blev alltså en silviakaka och kolakakor. =).
efter den insatsen var jag förtjänt av lite vila.
roger o anton kom hem vid 18 tiden. jag hade ju vunnit en ny lott förra veckan på bingolotto så jag hade hämtat ut en ny för i kväll. tyvärr ingen vinst på den.=(
nu är klockan dax för att sova ,klockan ringer tidigt i morgon eftersom pojkarna ska iväg på skolan så jag avslutar här med att säga sov så gott/tingeling

Inga kommentarer: