måndag 13 december 2010

skinkstek i krämig sås och

...potatis blev dagens middag. men före jag lagade mat så vilade jag min värkande kropp.
riktigt kallt har det varit hela dagen....nu är jag less kylan som hållt i sig hur länge som helst.
medan jag stekte skinksteken i skivor o kokade potatis så bakade jag en citronkaka.
gott att ha till efterrätt.
efter jag lagat mat o bakat så intog jag ryggläge för att vänta på anton oscar o roger. när dem kom hem så blev dem såå nöjda med dagens middag ,för en gångs skull fick jag toppbetyg=). jag har slöat o tittat på tv men när klockan var strax efter 18.30 så stod jag inte ut att va inomhus.
jag trotsade kylan ,klädde mig ordentligt ,även oscar klädde sig varmt och sen tog vi en promenad runt byn och svängde förbi konsum o in o handlade lite.
när vi kom hem igen så kollade jag tempmätarn och den visade -26.3 grader ,jag kan lova det kändes kyligt i ansiktet men väldigt skönt att röra på sig. nu har jag duschat varmt och placerat mig i soffan för att se hollywood fruar som börjar om några minuter på tv3.=) ,kvällens höjdpunkt=).
kvällen keno gav ingen vinst men kanske i morgon....=)......hej på en stund ....

Inga kommentarer: