fredag 30 maj 2008

städkväll

efter storstädningen ser det ut såhär på bron
oscar äter glass
sitter i solen


idag har jag avrit ute i solen mycket. oscar kom hem med bussen 14 så vi tillbringade eftermiddagen med att va ute ,han cyklade medan jag satt i solen och kollade hans cykelhopp.
roger var hemma 15. vid 16 åkte vi ner på byn för att fylla kylen och köpa lite blommor.
tiden rusade i väg ,så när vi kom hem ställde jag mig vid spisen för att laga middag(kyckling,ris o currysås). inte stannade jag av eftermiddag jag fick krafter att fortsätta va nyttig....haha...
jag planterade mina blommor sen började jag storstäda bron ,putsade inglasningen och dammtorkade.roger hjälpte mig med att skura brogolvet medan jag strök gardinerna.jag har pyntat o gjort det så mysigt. nu kan man sitta där käka och må gott. klockan är nu 22.40 och jag har bäddat ner mig ,jag har nog varit för flitig för hua vilken värk jag har nu hoppas jag kan sova i natt.oscar har somnat för en stund sen ,roger tvättar bilen och anton är ute.det enda ljud jag hör är knapprandet på tangenterna och tvn på svagt ljud.
dem har lovat fint väder hela helgen,ska försöka hinna va ute så mycket som möjligt i solen. i morgon åker vi in till storheden ,men efter det så blir det raka spåret hem till solstolen min...haha.jag känner mig faktiskt riktigt trött ,men innan jag stänger av datorn ska jag kolla tradera...haha...ha det gott /ting

Inga kommentarer: