tisdag 13 maj 2008

en kall dag i maj


ja i dag har det varit en vanlig arbetsdag med mycket att göra. äntligen kan jag vila ....pust....
det har varit en kall dag med snö o hagel...brrr......
efter jobbet hade jag utvecklingssamtal tillsammans med anton o hans lärare,när klockan var strax före 17.30 var vi klara och kunde fara hem ,men först skjutsade vi anton till hans kompis .klockan hade blivit strax efter 18 då vi klev in genom dörren hemma.roger stekte hamburgare till middag medan jag diskade o startade tvättmaskinen o plockade....ingen rast ingen ro...haha...när det hade lugnat sig kunde jag lägga mig i sängen med oscar ,som hade med sin läsläxa.
oscar har somnat och jag har bäddat ner mig för nu ska jag bara slappa för att orka jobba i morgon.roger är ute ,jag får ha tv dosan för mig själv....haha...just nu ser jag desperate housewifes på kanal 5 ,medan jag samtidigt skriver ner några rader....haha...en kvinna kan som vi vet göra flera saker samtidigt .......haha....
känns ovanligt tomt o tyst då anton är borta ....tråkigt när han sover borta....men i morgon kommer han hem o då är det plugga som gäller ,omdömen var inte vad jag hade hoppats på.....
han har börjat plugga för eu moppe körkortet ,kursen går han i helgen som kommer ,prov får han göra då han fyllt 15 ,det är bara några dagar till dess....haha...gissa om han längtar...få köra moppe det är stort för en 15 årig kille.
jag har kommit fram till att jag inte klarar mig utan bil i sommar,är illa tvungen hitta en bil...inte alls kul att kolla bilar och hitta en fin bra bil för inte så mycket pengar....bilar är inte nåt jag gillar ,bara ett nödvändigt elände......bara jag hittar en inom ett par veckor iaf....nu ska jag ta och se lite tv.hoppas du hunnit vila lite L , ha en bra kväll, sov så gott /ting

Inga kommentarer: