tisdag 27 maj 2008

soligt o fint


klev upp som vanligt och gjorde mig i ordning och väckte lilleman som vanligt....haha..ja alltså allt var som vanligt en vardag. en lugnare dag på jobbet ,skönt att kunna ta det lite lugnare nån dag...haha...det var lite kallt på morgon ,men senare blev det soligt o fint...ja tror bestämt sommarn kommer smygande ...haha...äntligen, efter en lång tråkig vinter. snart kan jag börja springa barfota i skorna å det är behagligt.då jag stämplat ut för dagen hämtade jag lilleman och vi promenerade till busstationen för att åka buss hem. när vi kom hem väntade anton på oss. jag styrde stegen mot spisen för att laga middag. idag hade jag beslutat mig för att göra en pastagratäng , det var längesen. pojkarna åt med god aptit, det gjorde även jag.
roger har jobbat ikväll och kom hem vid 20. han vilade lite sen gick anton o han ut i garaget för att skruva och fixa mopparna. det tog inte lång stund för nu är dem tebax inne och rumsterar nere i köket. oscar somnade för en timme sen. klockan har blivit 21.30 och jag skulle behöva sova oxå...haha. solen lyser ute,det är en fin kväll. jag sitter här o funderar på allt som ska göras här hemma. städa upp i sovstugan ,sätta upp lusthuset och plantera blommor är några måsten. få se om vi hinner göra nåt av de måsten i helgen. vi ska in till storheden för att köpa cykel till oscar på lördag sen får vi väl se vad vi orkar och hinner göra resten av helgen.
jag har hunnit kolla tradera lite ikväll och nu har jag tänkt säga god natt och stänga av datorn /kram ting

Inga kommentarer: