söndag 25 december 2011

juldagen

började med kaffe ,sen bar det iväg till luleå för att kolla in mellandagsrean ,endast några affärer öppna. vi köpte iaf det vi åkt in för att köpa. anton köpte en tv o vi köpte en tv o en vattenkokare. lika bra att köpa nått vi behöver istället för att ge varandra en massa onödigt ,visserligen gav vi varandra en julklapp var för att ha nåt paket att öppna tillsammans med pojkarna. roger fick filmen ,jägarna 2 av mig o jag fick ett träd med belysning.
vi åkte i väg vid 09.00 o var tillbaka hemma igen strax före 12 ,snabba ryck med andra ord.
vi hade varit hemma ett tag då fick vi främmande ,sötagnes hälsade på med sin mamma o pappa. o pojkarna fick främmande av nå kompisar.
när främmadet hade farit så for roger o pojkarna upp till sovstugan o kvar hemma blev jag ensam. jag har strykit kläder ,hängt tvätt ,startat maskinen igen o kokar gröt ,just nu är den i ugnen o klar på ett tag. jag har satt mig ner en stund ,måste vila emellanåt för min kropp värker.
vad som händer ikväll vet jag inte ,få se vad vi hittar på........ha en fortsatt bra juldag .....

Inga kommentarer: