tisdag 20 december 2011

fullt upp..

idag har jag haft fullt upp riktigt säkert....puh....nu sitter jag ner i soffan för att skriva några rader så ni inte tror jag glömt bort det här med bloggandet. vi fick kaffefrämmande i morse ,trevligt att surra en stund. sen bar det iväg till piteå. vi åkte runt 08.20 för att ha ordentligt med tid på oss o vi hann dit i god tid o fick vänta 35 minuter innan jag fick träffa läkaren. en halvtimme senare var jag klar o vi for iväg på nästa "måste" som var ett besök hos min handläggare på fk ,ytterligare en halvtimme senare var jag klar o vi for då på dollarstore en sväng =) o där hittade jag så sött porslin så jag bara var tvungen att handla. =)....och köpte lite annat nån liten julklapp ,godis o lite sånt. därifrån for vi vidare till ö o b ,där blev det oxå lite shopping =). sen var jag mer än less ,tänka sig mig less men det beror mycket på min värk o jag ville bara hem till byn.
vi körde över sikfors o stannade till på antons jobb i tvärån för att hälsa på o med mig hade jag godis o kakor. sen därefter for vi äntligen hem. =).....drack kaffe o sen iväg på nästa ärrende som var till jobbet för att lämna sjukintyget. inte var vi klar då ...näää det blev julkappsköp utanför byn o ett besök på ica o apoteket sen starx före kl 17 då först var jag klar med de ärrenden som var ett måste.
jag ställde mig vid spisen för att laga mat. pojkarna hade beställt pasta o skinksås. jag o roger käkade pyttipanna stekt ägg o rödbetor.
jag o pojkarna var en mycket snabb sväng förbi min mor med en liten julklapp o sen har jag bara varit hemma resten av kvällen.
när jag var hos läkarn skrev han ut medicin (rinexin) åt mig för att jag ska bli kvitt bihålsinflammation som jag dragit med hela hösten. så nu käkar jag det o jag hoppas jag blir helt ok inom kort......
klockan är när som helst 22 o då är det tv som gäller för mig. tv3 svenskars hemliga liv ,det brukar vara intressant.
mitt nya porslin, frukostskålar o muggar =)

har fyllt på med julklappar under granen =)
ha en bra kväll o sov så gott .....

Inga kommentarer: