lördag 17 december 2011

bak o tvkväll

när jag blev kvar ensam hemma strax före 20.30 så blev det lugnt o tyst ,dax att bara slappa tänkte jag men efter en stund studsade jag ur soffan o började plocka ,hänga tvätt o sen hittade jag ett recept på nätet en kardemummakaka som jag bara var tvungen att testa baka.=)
ställde mig vid spisen o rörde ihop kakan o medan den gräddades så såg jag tv en stund. när kakan var klar tog jag ut den ur ugnen o återvände till soffan för att fortsätta se filmen på tv4.
 jag har provsmakat  kakan som blev god ,men ganska smulig ,inte helt nöjd med resultatet men den duger o den går nog åt när pojkarna upptäcker den =).....
börjar känna mig trött det har varit en lång dag då jag klev upp så tidigt i morse. innan jag avslutar mitt inlägg kan jag ju säga att jag hade inte tur med kvällens lotto ,jag vann som vanligt inte en krona....sov så gott

Inga kommentarer: