tisdag 27 december 2011

gomorron

...nu har jag varit vaken länge. vaknade vid 05.30 låg kvar under täcket o försökte somna om ,klev upp 05.45 efter att jag ringt o väckt anton (pojkarna har sovit i sovtugan). jag gick in i köket o började plocka lite sen gick jag o la mig men tamejtusan omöjligt att lyckas somna om. så jag klev upp 06.25.
nu har jag kokat en kopp kaffe ,startat tvn o sitter här under filten i soffan o lyssnar på stormen som är här ute. huvva idag blåser det big time....
oscar har kommit hem o lagt sig anton påväg till jobbet o roger är på sitt jobb. det tog ett tag innan oscar kom hem. det hade blåst ner träd över vägen när dem var påväg
 ner på  byn o anton som ofta är en problemlösare hämtade motorsågen o kapade trädet så att bilarna kunde passera. tur jag har duktiga pojkar som inte blir handfallna när nåt sånt händer.
känner mig trött så det blir att slappa o ta det lugnt nu ett tag på morgon innan jag ska ut på byn o göra ärrenden på förmiddagen.....hej hej...

Inga kommentarer: