lördag 17 mars 2012

utedag på isen

fick ett sms där det stod gör er klara det blir fiske. jag studsade ur soffan väckte roger som sov o hittade snabbt kläder. fixade fika o en stund senare drog vi i väg o fiskade. en fin dga ute på isen först soligt o fint sen mulnade det igen på himlen o ytterligare en stund senare började det regna/ snöa.
roger var den enda av oss som fick en röding på kroken. jag hade napp men ingen firre fastande tråkigt nog på min krok. =(.....nåväl dagen ute på isen var trevlig o det är ju huvudsaken.
hemma igen var vi ganska precis kl 14. jag ställde mig i en varm dusch sen ställde jag mig vid bänken i köket för att diska undan innan jag började med maten som idag blev :potatismos o fläskshnitzel. roger hade rensat fisken o under tiden när jag lagade mat så ugnstekte jag fisken han fått.
roger la sig o somnade vid 15 tiden o sover fortfarande. jag har blundat här i soffan en stund. oscar for i väg på bowlinghallen med en kompis o här sitter jag nu ,det är lugnt o tyst hemma.


vad som händer denna kväll har jag ingen aning om ,hoppas nåt roligt händer iaf....=)....ha det bäst.....

Inga kommentarer: