torsdag 15 mars 2012

snö o minus...

gomorron torsdag ,det snöar o är minusgrader (-2). har hunnit bli lite bortskämd i några dagar utan snöfall o soliga fina men blåsiga dagar. kan det inte vara helt vindstilla o ingen snö som faller det hade nog varit det bästa vädret.
nåja inte gnälla nu. idag är jag ledig o det är ju skönt. vaknade 05.40 kunde inte somna om så jag klev upp.
har kokat en kopp kaffe o placerat mig i soffan. roger har farit på jobbet oscar han sover. idag har oscar friluftsdag i kanis. eleverna ska gå upp till kanis ( dem som inte får skjuts) ,åka slalom o gå hem igen.
oscar har ingen att åka med o måste gå. eftersom han har astma o han kommer garanterat  bli så tungandad av att gå långt o sen åka slalom o gå hem igen , så funderar jag på att hålla han hemma idag. vill ju inte att han ska bli dålig av att ha friluftsdag. om dem ska ha en kanisdag så kan dem väl ordna med buss så att alla elever får åka upp dit. men det är indragningar av allt o skolan har inte råd med buss skjuts. det om nåt är irriterande att dem ska spara in på barnen ,barnen är ju vår framtid.
anton o kompis sover i sovstugan o snart är det dax att ringa o väcka dem för dem ska ju iväg på skolan idag.
vad jag ska göra idag vet jag inte rkitigt ,men vila ska jag göra en del av dagen har jag tänkt sen får jag se vad dagen har att erbjuda. nu ska jag i alla fall dricka mitt morgonkaffe ...hej så länge

Inga kommentarer: