onsdag 28 mars 2012

en lång händelserik...

dag har detta varit. nu slappar jag här i soffan med en kopp te o har käkat mackor o riskakor o är proppmätt.
dagen började tidigt o jag åkte i väg till jobbet med en kompis ,trevligt med en pratstund en tidig morgon. kom fram i god tid före jag skulle börja jobba.
idag var det inbokat möte med bla min pl ,inte bara ett möte utan två  olika möten....helt otroligt vad jag ränner på möten jag är kräkless såna möten som inte ger mig nåt annat än huvudbry o irritation.
jag bestämde mig för att ta ledigt från lunchtid o åka hem med en kompis som skulle hem till byn ,sagt o gjort o hemma var jag vid 12.45 mycket tid kvar av dagen blev det ju. =)
när jag kom hem diskade jag undan o plockade lite o efter det tog jag en dusch ,käkade lite o intog ryggläge i soffan o slumrade till en liten stund.
lite piggare klev jag upp o oscar kom hem från skolan sen har timmarna rusat i väg. har tillbringat eftermiddagen o kvällen med att  promenera , planterat  tomatfrön , persilja o citronmeliss med grannen o sen var vi i väg ut för att köpa lite fler frösorter ,jord o annat smått o gott så som kakor ,godis mm....
åter hemma så var lägenheten fylld med ungar.
dem drog senare i väg för att kolla på en bil o jag blev kvar hemma , då tog jag o grannen med lilleman (alaskan malamuth) en promenad. dem är fortfarande inte hemma ,här är det lugnt o tyst. jag har megamycket värk o det dröjer inte länge till så kryper jag i säng för att orka med morgondagen =) ,för då är jag ju ledig. ha det bra o sov så gott .....

Inga kommentarer: