söndag 18 mars 2012

denna söndag , hockey ,mat o tv

lite vila men inte hela dagen. jag studsade upp från soffan o bestämde mig för att skuar  av golven o tvätta kläder ,nått vettigt ville jag få gjort.
 på eftermiddag kom anton o hans kompis hem fram o tillbaka för att hämta lite käk innan dem for upp till sovstugan ige. anton ville att jag skulle komma förbi o jag beslutade mig för att åka upp.
passade  på att se hockeymatchen luleå -aik där uppe. ingen bra match för luleå förlorade =(.....
matchen hade precis hunnit sluta då ringde oscar han stod bakom dörren nere på byn o ville komma sig in. snabbt var vi påväg ner. roger lämnade av mig o for tillbaka upp till garaget o jag stannade hemma för att laga middag. dagens middag: potatismos o köttbullar i gräddig sås.
när jag o oscar ätit så diskade jag undan o slog mig ner i soffan för att vänta på att bingolotto skulle starta.
jag vann en hundring på bingolotto , alltid nåt =).....jag blev less o lämnade tvn innan programmet var slut. tog en dusch o tvättade håret o satte mig åter igen i soffan för att fortsätta se tv. har sett lite av spårlöst på tv7 , kände igen programmet som jag sett tidigare o böt kanal till tv11 o big brother ser jag nu.
snart är det läggdax för mig ,väckarn ringer tidigt i morgon 04.30. jag jobbar i morgon igen.
sov så gott .....

Inga kommentarer: