torsdag 15 mars 2012

prommis o telefonsamtal

en solig o kanonfin dag ute o jag bara var tvungen ut i solen o promenera. jag är en soldyrkare i stora mått. oscar kom hem strax före kl 12. han tog sin utrustning o knatade i väg till skolan. (han hade turen att få åka med en lärare upp till kanis o tillbaka)
på morgon har jag haft en lugn ,skön o behaglig stund ,vilat o mått gott. däremellan har jag tvättat kläder ,vikit o hängt tvätt , diskat o plockat.
när klockan var strax efter 13 så ville oscar i väg ut o käka på grillen o jag bestämde mig för att gå ut en prommis ,jag klev upp från soffan o gjorde mig klar o vips så var vi på språng.
medan han käkade så gick jag en promenad o passade då på att ringa några viktiga samtal. jag gick på grillen när han hade ätit o därifrån gick vi o handlade lite innan vi gick hem.
när vi kom hem så var det dax för att fortsätta med vissa sysslor. hängt ännu mer tvätt o gjort en ost,skink o champinjonpaj som jag precis tagit ur ugnen , det blir dagens middag.
tror det är dax för en kopp kaffe nu.......

Inga kommentarer: