torsdag 1 mars 2012

bil i diket

....for till luleå ,jobbade hela dagen o for hem ,mycket halkigt väglag vi tog oss ca 2 mil från byn då hände det något som är så fruktanssvärt. roger fick sladd på bilen o det slutade med att vi åkte i diket på andra sidan vägen. en chokad anton hoppasde ur bilen o ner på vägen ,medan jag klev ur o roger likaså.
tur vi har en kompis som kör bärgningsbil.   jag ringde o efter en stund fick vi hjälp. STORT  tack för din hjälp. vi klarade oss bra o på bilen for några små plastdetaljer ( inget som syns).
anton blev chokad o reagerade med att bli arg. jag var lugn o ringde. roger kollade hur bilen klarat sig.
 huvudsaken är att vi klarade oss. bilar är bara materiella ting som finns fler av.  måste erkänna så här i efterhand att dikesåkningen idag gjorde inte min rädsla för bilkörning på halt väglag mindre ,snarare värre.
jag o anton åkte bärgare ner på byn medan roger körde hem bilen. när vi äntligen kom hem var det skönt att få ställa sig i duschen efter en hel dag på jobbet.
en stunds slappande i soffan blev det innan jag gick upp för att hälsa på hos grannen , anton hade gått dit en stund tidigare. kvar hemma var roger o oscar.
roger o oscar kom upp dit dem oxå då han fått till parabolen ,nu har vi åter alla viasats kanaler o det är så perfekt. =)......
klockan har sprungit i väg ikväll o snart är det läggdax för det är jobb i morgon igen ,då jobbar jag fyra timmar sen har jag helg.
kenot i kväll gav ingen vinst =(.......gårdagkvällens keno gav mig 5 kr o lottot gav mig 21 kr....det är helt omöjligt att få vinna nån större summa. nu ska jag glo på tv en stund ,sov så gott dröm sött

Inga kommentarer: