fredag 3 februari 2012

promenad i kylan

.....jag har tagit det lugnt idag o gjort diverse sysslor som alltid. skulle behöva ta en dans med dammsugarn men det har ännu inte blivit få se om jag får ett infall sen att göra det.
trotsade kylan o tog en promenad ut på byn för att göra ärrenden ,mätarn visade -28.7 grader , det är alltid nån grad kallare nere i markhöjd  det kan ha varit -30 grader , när jag knatade iväg .
 jag gick på kiosken för att posta ett brev i gula lådan o lämna in keno sen gick jag till banken. det tog inte lång stund där för där var nästan inget folk o det kan bero på kylan ,folk vågar sig inte ut i samma utsträckning när kylan slår till på allvar , det tror då jag iaf.......
efter bankärrendet så gick jag hem. nu har jag slöat o slumrat en stund. skulle allt behöva göra nåt för jag känner mig rastlös , men vad skulle jag ha hittat på nu då?.....
ha en bra dag o se till att klä på er ordentligt om ni går ut ,idag är det definitivt myggfritt utomhus.....

Inga kommentarer: