onsdag 8 februari 2012

onsdag hos oss

ikväll har hela bunten varit hemma ,ingen lugn o ro ,surr hela tiden. vi har sett tv o slappat mest. vid kl 20.30 så for vi ut på affären ,pojkarna ville ha nån god  kvällsmat o frulle. hemma igen efter en stund så stod den orena disken kvar ,ingen som hade tagit initiativet att diska o jag ställde mig i vanlig ordning vid bänken. efter det så tog jag en dusch o skulle ta det lugnt ,men ställde mig o gjorde varma mackor  ,inte blir min värk mindre när jag alltid känner att jag ska göra allt.....dax att slå näven i bordet kanske ?......dem är rent ut sagt j-kla  bortskämda alla tre.
nåväl nu har jag satt mig ner här i soffan för att dricka te o äta en macka o bara ta det lugnt. i morgon blir det att kliva upp ännu tidigare än vanligt för jag ska åka med roger till luleå för att fara på ett studiebesök på en arbetsplats. därefter ska jag strosa omkring  på storheden o sen ta mig in till stan för att vänta på en buss som tar mig hem till byn igen.......en lång dag blir det ,bäst att vila o samla krafter. ska försöka hä mig i säng lite tidigare i kväll o hoppas kunna somna o sova bra......
inget lotto har jag spelat i kväll men däremot keno som i vanlig ordning inte gav nån vinst. ......sov så gott

Inga kommentarer: