fredag 10 februari 2012

fredag ,lite av varje o the voice

och så här har min dag varit. en bra morgon ,lugn o skön. framåt förmiddagen så tog jag en dusch ,startade tvättmaskinen ,diskat o plockat o pratat i telefon  o grejjat o vilat.
strax före kl 14 tog jag en promenad ut på byn för att handla lite o lämna in keno. det är betydligt mycket varmare denna dag ,vilket jag uppskattar.=)
när jag kom hem igen så hängde /vek tvätt ,hela två maskiner har jag tvättat o fortfarande en fullproppad tvättkorg...hmm....att det blir fort mycket tvätt när man byter sängkläder....tvättningen av kläder fortsätter i morgon.
strax före jag gjorde en enkel snabb middag så rörde jag ihop en kaksmet. dagens middag : parisare med bröd o till efterrätt : chokladprickig sockerkaka.
sen blev det lite vila. pojkarna kom hem en efter en o sist hem var roger som kom runt 17.30. dem åt o grejjade en stund sen drog hela bunten o kvar hemma blev jag. alltså fredagkvällen tillbringar jag ensam hemma framför tvn. inte så kul , men jag skulle aldrig hindra dem från att göra sånt dem vill göra o vill dem tillbringa kvällen i garage o skruva så är det okej. alltid hittar jag på nåt att pyssla med hemma ,se tv ,läsa ,sticka på min mössa mm....men nu ska jag se the voice på tv4 för det har börjat ..... hej så länge

Inga kommentarer: