måndag 6 februari 2012

lugn ,skön förmiddag. inte lika lugn eftermiddag o kväll

 förmiddagen var lugn o behagligt skön ,helt okej faktiskt. har även uträttat vissa sysslor som att tvätta kläder ,hängt /vikit tvätt. diskat ,plockat mm.....
eftersom dagen varit ganska kall ,tempmätarn har varit mellan -23-30 grader så har jag mest bara varit inomhus. jag fick främmande på eftermiddag av en kompis ,vi drack kaffe o surrade innan det var dax för henne att gå i väg på jobbet.
sen var det dax för matlagning o dagens middag : kycklingryta o ris.
efter jag hade lagat middag så klädde jag på mig för att ta en promenad ,då visade mätarn runt -25 , jag gick bla förbi kiosken för att lämna in keno sen gick jag en sväng på byn o in på sportaffären bara för att kika lite.=)
efter att ha varit ute en stund så gick jag hem till pojkarna som var hemma.
ikväll har oscar bowlat medan jag , roger o anton var hemma o slappade. sen när oscar kom hem från bowlingen så åkte roger upp till garaget o kvar hemma blev jag o pojkarna vi har sett tv familjen annorlunda o chefen undercover o jag har däremellan gjort varma mackor med hjälp av oscar.
oscar har gått o blivit förkyld o känner av i halsen...hmm.....inte bli sjuk igen ,var min tanke. nåja han blir hemma i morgon för att vila o orka på skolan sen resten av veckan. han har nämligen nationella prov både onsdag o fredag o då är det extra viktigt att han är där o gör proven.
väderprognosen visar att det kommer vara kallt ett par dagar till innan det sen i helgen ska bli varmare. ååh vad jag ser fram emot lite mildare väder efter så lång tid med sträng kyla. längtar redan  till fredag jag har ganska fullt upp men fredag då blir det  "hemmadag" för mig o då hoppas jag få må extra gott. men ännu är det bara måndag så det är bara att bita ihop o göra de måsten som ska göras denna vecka....... nu ska jag nog sluta surra o borde leta fram min bok o bädda ner mig  o sen då jag läst  då ska jag drömma söta drömmar vill jag lova.....sov gott

Inga kommentarer: