tisdag 7 februari 2012

denna dag ,matlagning o slappande

slöade en del på morgon o sen på förmiddagen gick jag ut en promenad , men innan jag gick i väg så fick jag telefonsamtal av en god vän ,alltid trevligt att surra en stund. sen gick jag i väg ut i fina vintervädret ,solen lyste o temperaturen låg runt-25.
jag gick på kiosken för att förlänga kenot o sen gick jag på affären för att handla några matvaror till dagens middag. oscar som är hemma från skolan idag fick stanna inomhus.
när jag kom hem blev det att slappa en stund o se film men sen ställde jag mig vid spisen för att laga mat. först lagade jag gulaschsoppa o medan den kokade så lagade jag pasta carbonara till pojkarna.
efter att ha lagat mat så blev det vila för min kropp värker sååå mycket ,armarna är det värst med nu.....=(
nåja ingen ide' att klaga. anton har kommit hem från jobbet för ett tag sen ,men han drar iväg snart skulle tydligen skruva åt nån kompis i kväll lät det som. roger kommer nog hem på nåt tag. vad jag ska göra sen vet jag inte ,skulle vara kul om det kunde hända nåt =)
gulaschsoppa ,gott med soppa en kylig vinterdag(recept www.bloggfamiljen.se/matplatsen)

till pojkarna lagade jag pasta carbonara
ha en fin kväll /tingeling

Inga kommentarer: