onsdag 1 februari 2012

onsdagkväll på "ranten"

...nu åter hemma efter ett par timmar på ranten. trevligt o gott fika blev vi bjudna på. ikväll då vi for så var vi o skjutsade pojkarna innan vi skjutsade upp dem till sovstugan. sen åkte vi ner på byn o hälsade på ett par kompisar o blev bjuden på gofika som sagt. =).....
min dag har sett ut så här: en lugn o skön morgon o förmiddag ,vila o sen vid 11 begav jag mig ut på jobbet för att skriva på nå papper ,jag hade tur att få lift ut på byn för det var ordentligt kallt att gå. jag gick in på kiosken för att lämna in keno o lotto ,jag hade tänkt strunta i spel men tänk om jag spelar så har jag chansen att vinna......o jag ska snart kolla om det blivit en vinst.
sen då klockan blev 13 så var jag i väg på ett möte med af på en arbetsplats o nu ska jag fundera......
vid 14 var jag åter hemma så jag la mig för att vila o bli varm sen var det dax att göra lite diverse sysslor som att hänga tvätt o laga mat. dagens middag : pasta bolognese.
sen diska undan o plocka , tog en dusch o tvättade håret. sen kom dem hem o käkade o sen bar det iväg på "ranten"....så har min dag idag varit. nu är det snart läggdax o i vanlig ordning tar jag med mig boken .....sov så gott

Inga kommentarer: