tisdag 25 oktober 2011

slappat o paj

...idag har jag slappat en del ,hängt /vikit lite tvätt ,slappat o lagat mat.  har haft en vilodag idag. =) en lugn o skön morgon sen gjorde jag lite sysslor o som sagt lagat mat.
jag hade lite energi sådär mitt a dan så jag kastade ihop en ost/skinka o broccolipaj. utan pajskal enkelt , snabbt o gott. grundreceptet finns på bloggfamiljen.se/matplatsen. eftersom jag gillar att ändra o prova mig fram så följer jag oftast bara recept halvt som halvt. =)
här är min variant av denna paj:
ta fram en pajform
skär upp ca 300 g skinka ,kassler el påläggsskinka
ca 200 g riven ost
broccoli efter tyckte o smak
i med skinka  ,riven ost o broccoli i formen
gör en äggstanning :
5 ägg
4 dl grädde som vispas o smaksätt med peppar o salt
häll över i formen o ställ in i 225 grader varm ugn i ca 25 minuter  ta ut ur ugnen o klar =). dax att gå till spsien o kolla i ugnen om potatisen  håller på att vara klar.....

Inga kommentarer: