torsdag 20 oktober 2011

köttfärspaj

....gick ut en sväng på byn för att handla några småsaker ,trodde jag skulle orka bära hem ,men det var tungt o mina armar fick ta stryk för några lätta saker på botten i en icapåse....=(.....nu än mer värk i mina stackars axlar o armar....
stannade till på bokhandeln för att köpa post it lappar till oscar ,pennor o ett block till mig. alltid lite surr när jag är in där o handlar ,hon är trevlig ägaren där.
sen gick jag hem o startade med att laga en köttfärspaj (receptet finns på bloggfamiljen.se/matplatsen). nu är den precis klar o jag har käkat lunch. sitter i soffan o nu måste jag vila mina armar ,så i eftermiddag blir en del vila innan jag lagar nästa maträtt......jag har iaf haft lite att sysselsätta mig med ,fördrivit lite tid.  ha en bra dag så komer jag tillbaka senare /tingeling
köttfärsröra

klar att åka in i ugnen förgräddat skal köttfärsröra o äggstanning

färdiggräddad o klar paj =)

dagens lunch =)

Inga kommentarer: