lördag 29 oktober 2011

så mycket bättre o varma mackor

kvällen har jag varit hemma förrutom en stund då vi var en sväng ut på affären eftersom jag tidigare idag glömde köpa tvättmedel. det man inte har i huvudet får man ha i benen sägs det o det är så sant som det är sagt.
väl hemma igen kokade jag en kvällsgröt till oscar o under tiden hjälptes vi åt att göra varma mackor,mitt förslag på vad vi skulle käka i kväll.roger o oscar har fixat o donat i oscars rum o nu har han fått det som han vill o han trivs.
kl 20 var jag bänkad framför tvn för att se så mycket bättre o under tiden blev mackorna klar i ugnen.  en lugn kväll hemma ,men än är den ju inte slut ,få se om jag hittar på nåt mer att göra , kanske ut en sväng på byn för att fördriva lite tid ,ja jag får se.....
kvällens keno gick inte nå bra ,lottot har jag inte kommit i håg att kolla.....
en skål lördagsgodis

varma mackor o en julmust

ha en bra kväll /tingeling

Inga kommentarer: